Ring ditt forsikringsselskap å meld fra hva som har skjedd hos deg.
Får du ikke stengt vannet, ring rørlegger umiddelbart.
Er du usikker, ring SSG Norge AS så kan vi gi deg råd om hva du bør gjøre.
Det er det skadebehandler hos ditt forsikringsselskap som avgjør, vi formidler informasjon og kommer tilbake til deg med svar så snart det foreligger.
Dekkes skaden starter vi sanering etter avtale med deg. Vi gjør nødvendig riving og demontering og monterer avfukter for å tørke ut skaden raskest mulig.
Vi lager en provisorisk løsning så du har mulighet til å bo i ditt hus.
Er skaden dekningsmessig og du har din innbo forsikring og bygningsforsikring i samme forsikringsselskap dekkes den, har du innboforsikring i et annet forsikringsselskap må du melde skaden på ditt innbo til dem.
Det vil vår fuktteknikker vurdere, er det vått i konstruksjonen under din parkett må avfukter stå på i 3 – 5 uker, vi kontakter deg og gjør en fuktmåling om 3 uker, du vil da få beskjed om det er klart for å gjenoppbygge skaden eller om det må tørke lenger.
Ja, det gjør du. Su får tilbakebetalt i forhold til hvor mange KW avfukter har brukt, pengene får du tilbakebetalt når skadesaken er ferdig utbedret.
Det kan den, jo mer den står på jo raskere vil skadeutbedringen gå.
Det kan du, du kan f. eks flytte vekk innbo som må fjernes for at vi skal få revet parkett, samt at du kan rengjøre når vi er ferdige med våre arbeider.
Det kan du, er kostnad lavere ved å montere laminat vil du ha penger til gode til f. eks å betale egenandel, blir kostnad høyere må du betale differansen mellom det forsikringsselskapet dekker og den faktiske kostnad.
SSG har laget en brosjyre som heter «Når skaden har skjedd».
I denne brosjyren finner du nødvendig informasjon om saksgangen.
Klikk på bildet for å se brosjyren som PDF.